Telesna inteligenca in medenica

Telesna inteligenca pokriva vse tisto, čemur pravimo nezavedni razum in predstavlja delovanje avtonomnega živčnega sistema, nagonske odzive in pogojne reflekse.

Sedež telesne inteligence pa ni v možganih, temveč v živčnih pletežih v medenici.

Na medenico je pritrjenih cca 36 mišic. Te mišice so usmerjene na vse strani, visoko v trup in navzdol v noge, opravljajo funkcijo premikanja in držijo vlogo podpore telesni steni. Držijo del teže skeleta, povezujejo prsni koš, trup, noge in celo glavo z medenico.

Medenica je skleda, v kateri je kopel očiščenja in okrepitve. Je skleda, ki nas hrani z življenjem. Polni nas z radostjo, zdravjem, užitki, neskončno ustvarjalno energijo in strastjo do življenja. Je tudi izvor gibanja, plesa, je smeh in igrivost. Zato je izrednega pomena, da medenico dobro spoznamo, razumemo in čutimo njeno delovanje, dihanje ter gibanje.

Svoboda telesa se začne s svobodo medenice.

Pomembna je mobilizacija, krepitev in konkretno razmigavanje tega predela, kar pa vam posebno moškim v današnjem času primanjkuje.

Mišica Iliopsoas je sestavljena iz dveh mišic: Velika ledvena mišica in črevnična mišica.

Glavna funkcija mišice iliopsoas je upogib – fleksija kolka. In po domače; približanje stegna k trupu. Skrita je globoko v medenici, neotipljiva in pri mnogih športnih vadbah preveč prezrta. Ta najgloblja mišica našega telesa regulira našo držo, ravnotežje, fleksibilnost, moč, gibljivost sklepov in delovanje organov. Raste na obeh straneh hrbtenice. Pripenja se na zadnjo prsno vretence in na vsakega od petih ledvenih vretenc. Od tam poteka navzdol čez medenico in se končno pripne na stegnenico. To je edina mišica, ki povezuje hrbtenico z nogama ter povezuje medenico z zgornjim in s spodnjim delom telesa hkrati. Drži nas v pokončnem položaju in omogoča, da lahko dvigujemo nogi. Stabilizira hrbtenico in zagotavlja podporo trupu in mu s tem omogoča, da daje idealen prostor vitalnim organom v trebušni votlini.

Če je ta mišica preveč napeta in zategnjena, se le-ta posledično skrajša, kar lahko privede do bolečin v spodnjem delu hrbta, išiasa, zdrsa medvretenčne ploščice, spondiloze, skolioze, degeneracije kolka, bolečine v kolenih. Napeta in utrujena mišica je v nenehnem krču. Ta pritiska na živčevje in ožilje, ki skozi to mišico potekajo. S tem je omejen in onemogočen prost pretok oskrbe z glavno hrano – krvjo in živčnimi impulzi. Zaradi slabe oskrbe so blokirani organi, ki jih ti živci in žile oskrbujejo.

Vse to pa lahko odpravimo, če sprostimo nepotrebno napetost.

Najboljša vadba je vadba joge, s katerimi mišico mentalno zaznavamo in jo s tem sprostimo, podaljšamo in okrepimo.

Taoistična tradicija to mišico pozna kot “sedež duše in center energije”.

Kim

Literatura:

Mabel. E. Todd: Misleče Telo
Primož Škobrne: Telesna inteligenca
Mateja Tuta: Vadba za stabilno in prožno medenico