Guillermo Daniel Escalante

Argentinski umetnik Guillermo Daniel Escalante Rodrigez že vrsto let dela in deluje v Sloveniji v raznolikih poljih človeške ustvarjalnosti od slikarstva, kiparstva, izdelovanja mask in glinenih posod, izvajanja glasbe, plesa in performansov, vse to pa z izjemno zavzetostjo in prepričljivo nadarjenostjo lahko počne ker stalno izpopolnjuje veščine in poglobljeno raziskuje različne tradicije, kulturne in kolonialne ne samo študije, temveč realna razmerja. Zdi se, da je vsako delo, vsak izdelek, vsak projekt ali nastop, čeprav v sebi izbrušen in samozadosten, vendarle še nekaj več, odprt eksperiment v raziskovanju celote.

Težko bi našli človeka, ki bi bil tako predan, posvečen in obdarjen s posluhom za vsa ta raznolika področja človeške ustvarjalnosti, saj suvereno slika, kipari, piše, izdeluje maske, ustvarja glasbo, pleše in izvaja performanse ob vsem tem pa še raziskuje, usklajuje, režira in koreografira. Vendar tu ne gre za tipično slabost „taužentkunstlerstva“, ki na račun širine običajno žrtvuje globino. Nasprotno, ravno natančno poznavanje ustvarjalnih vzgibov v posameznih področjih tudi od znotraj Guillermu omogoča, ne samo suverenost lastne kreacije, temveč uglaševanje specialistov, ki prav zato v skupini od sebe lahko dajo več, kakor so vajeni v samoti lastnega področja. Ravno ta posluh za povezovanje je v današnjem svetu velikih specializacij, v katerem se posamezni strokovnjaki različnih področji vse slabše razumejo, še toliko bolj dragocen.

Njegov prispevek za slovensko kulturo je pomemben ker z druge strani povezuje sodobno občutje z davnimi izročili in v lokalnem zna odkriti univerzalno, kar prepoznavamo ne samo ustvarjalci s katerimi sodeluje in obiskovalci njegovih razstav, dogodkov in koncertov, temveč tudi strokovnjaki Slovenskega etnografskega muzeja.

Janko Rožič, arhitekt

Drugi vaditelji